@Rat Pack, περνάω μια περίοδο που δεν έχω χρόνο και κουράγιο να ασχοληθώ περισσότερο απ' ότι ασχολούμαι ήδη με τον ταβερνοχώρο. Ακούω διοργάνωση βραβείων και έξτρα δουλειά, και με πιάνει κρύος ιδρώτας... :)
Προφανώς όποιος θέλει να γράψει τα προσωπικά του αγαπημένα μαγαζιά του έτους, όπως είχε κάνει ο Thanasis, είναι ευπρόσδεκτο στα πλαίσια που έτσι και αλλιώς μοιραζόμαστε προτάσεις εστίασης μεταξύ μας. Για να γίνει κάτι πιο οργανωμένο, θέλει σοβαρή δουλειά, διάλογο για τις κατηγορίες βράβευσης που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες, αποσαφήνιση κριτηρίων, ορισμός γεωγραφικής περιοχής, διασφάλιση αντικειμενικότητας με διάφορους τρόπους κτλ κτλ. Χαβαλέ θα είχε, αλλά για όταν θα βγω στη σύνταξη!
@varethika για μένα η απορία είναι κατά πόσο το μαγαζί είχε γραμμένο στα υπόλοιπα είδη το "κτψ" και απλώς ξέχασε να το αναγράψει στο γαλέο, ή κατά πόσο ήταν σκόπιμη και συστηματική παραπλάνηση των πελατών τους και πουλούσαν για φρέσκα τα κατεψυγμένα. Στο πρώτο σενάριο θα συμφωνήσω μαζί σου ότι ήταν άδικο το πρόστιμο, μια επίπληξη θα ήταν η αναλογική "τιμωρία".
Αν ισχύει το δεύτερο σενάριο τότε διαφωνώ με το σκεπτικό σου, για τους εξής λόγους:
α) Το γεγονός ότι πολλοί από εμάς βιώνουμε στην καθημερινότητα μικρές ή μεγάλες αδικίες από την μη ορθολογική/αξιοκρατική/δίκαιη λειτουργία του κράτους, δεν με οδηγεί ως καταναλωτής στο να νιώσω συμπόνοια για ένα μαγαζί αν αυτό με κοροϊδεύει σκόπιμα.
β) Αντιπροτείνεις την επίπληξη αντί του προστίμου, αλλά ειδικά στην Ελλάδα όπου οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν λειτουργούν βέλτιστα όπως αναφέρεις στο σχόλιό σου, και όπου ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας αδιαφορεί επιδεικτικά για τις επιπλήξεις όσες φορές και αυτές να τους επιδοθούν, δεν βλέπω πως αυτή η πρόταση θα μειώσει τις παραβάσεις. Αντίθετα, νομίζω ότι όσο πιο ελαστικός είναι ο μηχανισμός, τόσο πιο πολύ το καταχρώνται αυτοί που έχουν αποφασίσει να παρανομούν συστηματικά εις βάρος των υπολοίπων, και δυστυχώς δεν είναι λίγοι και έτσι εξωθούν τους τίμιους στα άκρα. Έχουμε πολλά παραδείγματα στην εστίαση όπου η απλή επίπληξη δεν λειτούργησε και τόσο καλά, βλέπε το κάπνισμα όπου μόνο με τον φόβο των προστίμων κάτι έγινε επιτέλους (αν και μετά τον COVID γίνονται βήματα προς τα πίσω), τη φοροδιαφυγή, την αδήλωτη εργασία, κτλ.
Παλιότερα έγραφε σίγουρα "Νίκος Νο2", με τελευταία επαλήθευση τον Αύγουστο 2022. Το περίεργο είναι ότι η τωρινή ιδιοκτησία με τον Δημήτρη κρατάει σίγουρα από το 2021. Άρα ίσως παλιά να λεγόταν Νίκος, να άλλαξε ιδιοκτησία, και ετεροχρονισμένα να άλλαξε κάποια στιγμή και την επωνυμία από Νίκος σε Δημήτρης;
στο κατάστημα Κοζάνη[νεκροταφείο]
Φούρνος-Ζαχαροπλαστείο, Εγνατία 82, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
@OBERON για μια ακόμη φορά προσβλητικός για ασήμαντη αφορμή. Δεν σου άρεσε το σχόλιο της Γιαντράνκα; Μπορείς να το εκφράσεις κόσμια. Δεν συνεισφέρεις στην κοινότητα με κριτικές/φωτό σε μαγαζιά. Η συμμετοχή σου είναι να σχολιάζεις με εριστικό τρόπο τους υπόλοιπους χρήστες ή μαγαζάτορες. Αφού δεν σέβεσαι τους κανόνες σχολιασμού επανειλημμένως, ο λογαριασμός σου απενεργοποιήθηκε.
Επειδή το έψαξα πολύ το θέμα φαγητού στα Σκόπια στις τελευταίες μου επισκέψεις, δυστυχώς δεν βρήκα απολύτως τίποτα με γαστρονομικό ενδιαφέρον για έναν Έλληνα. Ούτε υψηλή εστίαση, ούτε παραδοσιακό, ούτε street food. Τούρκικη κουζίνα στα Σκόπια δεν δοκίμασα.
στο κατάστημα Pret A Manger
Fast food, Αεροδρόμιο "Μακεδονία", Ν. Θεσσαλονίκης
@Rat Pack ναι, βρίσκεται στο Terminal 1, μετά τον έλεγχο των αποσκευών, μπροστά από τις πύλες 13-14, που είναι όντως από την πλευρά για τους εκτός Schengen προορισμούς.
@Panas OK! Έχεις κάποια ερμηνεία για τη φωτό του dokimastis όπου υπάρχει αναφορά στην Βαλαωρίτου 37? https://www.tavernoxoros.gr/?i=UIJYrSeJKpYj&ic=entry&p=t1515&t=img
στο κατάστημα Chacha Time
Λοιπά, 5 Giorgi Mazniashvili St, Batumi, [εξωτερικό]
Μπαρ με εξειδίκευση στο τσάτσα (το γεωργιανό τσίπουρο). Έχει μεγάλη ποικιλία. Κάνει και cocktails. Έχει snacks/φαγητό. Δυστυχώς δεν κατάφερα να κάτσω, αλλά αν βρεθεί ταβερνοχωρίτισσα/ης στο Μπατούμι, ας το τσεκάρει.
στο κατάστημα κόντρα τέμπο
Καφενείο, Αγίου Δημητρίου 131, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
Νομίζω είναι αφτεράδικο (τύπου ανοίγει μεσάνυχτα) και μάλλον δεν πρέπει να έχει φαγητό, άρα πρέπει να αφαιρεθεί από τον ταβερνοχώρο. Ας το επιβεβαιώσει πρώτα κανένας ακόμη.
@Nikolas, δεν έχω πάει και δεν είμαι σε θέση να τα προτείνω ή να μην τα προτείνω, αλλά 2 μαγαζιά που έχουν σούβλες και ζωντανή μουσική είναι το Χαγιάτι (προσεγμένο περιβάλλον) και το Ώρα για Απόλαυση (υπερ-λαϊκό περιβάλλον, ανάμεσα στις βιοτεχνίες, παίζει και καραόκε, ρώτα πρώτα αν θα έχει σούβλες).
@Smirnoff, για να είμαστε ρεαλιστές σου απαντώ κατευθείαν ότι δεν θα γίνει, όπως δεν γίνονται εκ των πραγμάτων προσθήκες νέων features, αλλά το μήνυμά σου ήταν ξεκάθαρο και λαμβάνεται υπόψη σε επίπεδο διαχείρισης σχολίων :)
@varethika, ναι ρε συ, σε πιστεύω απόλυτα σε ότι λες, γι' αυτό με ενδιαφέρει η γνώμη σου. Όπως όμως πιστεύω απόλυτα και την άλλη πηγή μου. Δεν έρχονται απαραίτητα σε αντίθεση τα λεγόμενα σας. Δηλαδή από κάποια μαγαζιά να ζητάνε, και από κάποια άλλα που έτσι και αλλιώς τα θέλουν στις βραβεύσεις τους να μην ζητάνε (βραβεία χωρίς Μούργα δεν γίνεται!). Το Αθηνόραμα που διοργανώνει τους Χρυσούς Σκούφους έχει έσοδα από διαφημιστικές προβολές καταστημάτων στο περιοδικό του, σωστά; (σε αντίθεση με το FNL όπως ανέφερες προηγουμένως ότι δεν έχει)
@varethika, όχι ότι αλλάζει κάτι ουσιαστικό, αλλά για να είναι ακριβή τα όσα γράψαμε, να αναφέρω ότι έμαθα με βεβαιότητα ότι τελικά οι Χρυσοί Σκούφοι ζητάνε χρήματα για τη βράβευση (ίσως να μην ζητάνε απ' όλα τα μαγαζιά).
@varethika, έτσι για το κους κους, η (υπό διαμόρφωση) γνώμη μου επί του θέματος :)
Ναι, το λογικό είναι ότι PR/προσωπικές σχέσεις παίζουν σημαντικό ρόλο.
Ναι, το λογικό είναι ότι δεν υπάρχει στυγνή οικονομική δοσοληψία του τύπου "δώσε μου 3 χιλιάρικα για να βραβευτείς".
Αλλά το λογικό είναι ότι θα υπάρχει κάποια μορφή οικονομικής δοσοληψίας μεταξύ διοργάνωσης και υποψηφίων καταστημάτων εστίασης, ακόμη και αν δεν έχει ρητά ανταποδοτικό χαρακτήρα. Δε μπορώ να πιστέψω ότι το FNL βγάζει τόσα λεφτά ως περιοδικό που κάνει τις βραβεύσεις χωρίς τουλάχιστον να προσπαθήσει να καλύψει τα έξοδα της διοργάνωσης. Και το πιο λογικό είναι τα έσοδα να προέρχονται από τα καταστήματα εστίασης που δυνητικά θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Εικάζω, δεν έχω πραγματικά εικόνα.
Πάντως και να υπήρχε ανταποδοτική δοσοληψία, προσωπικά δεν με ενοχλεί γιατί δεν απαιτώ ούτε αναμένω από βραβεύσεις που διοργανώνονται από ιδιωτικές εταιρείες να είναι πραγματικά αμερόληπτες και αξιοκρατικές. Θα με σόκαρε το αντίστροφο, δηλαδή αν κάποιος μου έλεγε ότι κατάφερε μια εταιρεία να κάνει βραβεύσεις 100% αμερόληπτα! Γιατί αυτό είναι εντυπωσιακά δύσκολο, να βγάζεις τα προς το ζην αξιολογώντας επιχειρήσεις, αλλά να μην έχεις καμία διάδραση μαζί τους (οικονομική ή κοινωνική) που θα επηρεάζει το αποτέλεσμα!
στο κατάστημα Βασιλείου
Μπουγατσατζίδικο-Τοστάδικο-Κρεπερί, Βοσπόρου 78, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
Ισχύει ταυτόχρονα αυτό που λέει ο nicksugar3 ότι ο Θου-Βου είναι άξιο μέλος με τεράστια προσφορά και χωρίς λόγο να είναι εμπαθής, αλλά και η φράση του Alexandros ότι τα σχόλια πρέπει να είναι ευγενικά. Όπως γράφουμε στους κανόνες σχολιασμού:
Απέφυγε μη κόσμιους χαρακτηρισμούς (π.χ. αίσχος, άθλιο, λαμόγια, εγκληματίες), όλοι τους μπορούν να αντικατασταθούν από χαρακτηρισμούς που αποδίδουν το νόημα αλλά χωρίς να προκαλούν.
Στην προκειμένη υποθέτω δεν είχε σκοπό ο Θου-Βου να προσβάλει κανέναν, επομένως ας το κλείσουμε εδώ και ας λειτουργήσει ο σύντομος διάλογος ως υπενθύμιση να χρησιμοποιούνται κόσμιες εκφράσεις ειδικά όταν πρόκειται για προσωπικούς χαρακτηρισμούς προς ιδιοκτησίες/εργαζομένους. Μπορούμε να εκφράσουμε την έντονη διαφωνία μας με την τιμολογιακή πολιτική ενός μαγαζιού, αλλά είναι προτιμότερο να το κάνουμε με στυλ και τακτ!
Καλή χρονιά σε όλες και όλους :)
ΥΓ. fun fact, Θου-Βου, nicksugar3, Alexandros και οι 3 είστε χρήστες από το 2009!
Με αφορμή την πρόσφατη φωτό του dokimastis στον καφενέ του Σωτήρη, η υποψία είναι μήπως ο Σωτήρης μεταξύ Μπιτ Μπαζάρ και Στοάς Κολόμβου, έκανε για λίγα χρόνια στάση στην στοά πριν το coq au zen. Χρονολογικά θα πρέπει να είναι περίπου μεταξύ 2004 και 2010.
Πριν κλείσει φέτος η εξωτερική επιγραφή έλεγε "Όλα στα Κάρβουνα", παρόλο που τα μηχανάκια delivery έλεγαν "Just Friends". Χθες που πέρασα απ' έξω ακριβώς τα ίδια χωρίς σημάδια ανακαίνισης. Άρα μάλλον πρόκειται για νεκρανάσταση και όχι για νέα ιδιοκτησία.
στο κατάστημα Mel's Burger
Fast food, Λυκούργου 2, Σταυρούπολη, Ν. Θεσσαλονίκης
@peinaleontas, ναι όμως το κανονικό κατάστημα με την άλλη επωνυμία νομίζω ότι έχει κλείσει οριστικά. Σωστά; Άρα η κουζίνα του εικονικού Mel's Burger, που βρίσκεται;
στο κατάστημα Mel's Burger
Fast food, Λυκούργου 2, Σταυρούπολη, Ν. Θεσσαλονίκης
Αυτό το μαγαζί ξέρει κανείς αν υφίσταται; Φαίνεται στο efood https://www.e-food.gr/delivery/thessaloniki-stayroypoli/bunny-burger, αλλά ένας χρήστης του ταβερνοχώρου έκανε report ότι δεν υπάρχει τίποτα στην Λυκούργου 2, Σταυρούπολη
στο κατάστημα Η Ωραία Ελλάς[νεκροταφείο]
Μεζεδοπωλείο, Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 9, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
@OBERON το σχόλιό σου είναι για μια ακόμη φορά στο όριο του προσβλητικού, υποθέτω άθελά σου (όπως ήσουν στον Mikey).
Στην προκειμένη κατηγορείς τον ιδιοκτήτη της Ωραίας Ελλάς που είχε μαγαζί επί 20 χρόνια, ότι δεν αγαπάει την εστίαση γιατί αποφάσισε να αλλάξει επάγγελμα!! Και μάλιστα τον κατηγορείς ότι άλλαξε επάγγελμα γιατί "έπιασε κανά φράγκο"!!
Το να εκφράσεις την στεναχώρια σου για ένα μαγαζί που έκλεισε είναι απολύτως αποδεκτό. Ναι, η Ωραία Ελλάς ήταν μαγαζάρα και πλήγμα που έκλεισε. Αλλά το να κατηγορείς έναν άνθρωπο σε προσωπικό επίπεδο δεν είναι ΟΚ. Δηλαδή το πρόβλημα στο σχόλιο είναι η τελευταία πρόταση, αν την είχες παραλείψει δεν θα υπήρχε θέμα.
Πέρα από αυτό, δεν βγάζει και λογική. Τι έπρεπε να κάνει δηλαδή κατά τη γνώμη σου για να μην τον θεωρήσεις φιλοχρήματο προδότη της εστίασης;! Να συνταξιοδοτηθεί από το μαγαζί παρά τη θέλησή του; Απαγορεύεται ηθικά ένας ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης να αλλάξει επάγγελμα;!
Λυπάμαι που γίνομαι κουραστικός με την απάντηση μου, αλλά το κάνω για να είναι κατανοητοί οι κανόνες σχολιασμού σε όλους. Ώστε επόμενη φορά που θα σβηστεί ένα παρόμοιο σχόλιο χωρίς εξηγήσεις, να είναι αντιληπτό το γιατί.
@Rat Pack, τα bar δεν μπαίνουν αν δεν έχουν φαγητό γιατί είναι off-topic, όσο number #1 να έχουν ψηφιστεί, και ασχέτως αν ο AG και ο varethika έχουν να συνεισφέρουν με σχολιασμό. Αν στα bar που έχεις πάει γνωρίζεις ότι έχουν φαγητό (σαν το Paradiso) μπορείς να τα προσθέτεις απευθείας.
Το Casa Cipriani από τον τρόπο που το περιγράφεις μπορεί να μπει στον ταβερνοχώρο. Δεν είναι members-only λέσχη. Βλέπω στο site τους έχουν διάφορα εστιατόρια, δε ξέρω σε ποιο αναφέρεσαι για να το βάλω εγώ, επομένως μπορείς να το προσθέσεις.
@Κίτσος, αν υπήρχε δυνατότητα θα έστελνα στο τραπέζι σου ένα τσίπουρο από μένα :)
@Ουαλός, το "δεν έχει ΑΦΜ" μην το παίρνεις κυριολεκτικά, όσο σαν συμβολισμό των "μαγαζιών" που δε λειτουργούν νόμιμα, δεν έχουν άδεια. Αναφέρομαι στις περιπτώσεις που είναι χτυπητό στο μάτι, χωρίς να χρειαστεί να γίνεις εφοριακός για να το ανακαλύψεις, π.χ. σκέψου μια καλύβα στη μέση του πουθενά που σερβίρει φαγητό και δεν έχει ταμειακή, ή κάποιος μερακλής που διοργανώνει στο σπίτι του στο μιλητό μαζώξεις.
@varethika, ναι, έχει λογική αυτό που λες. Πάντως βάσει της περιγραφής σου, το seating προκύπτει από επιθυμία μεγιστοποίησης κερδών γιατί πλέον μερικά μαγαζιά είναι τόσο γεμάτα που τους παίρνει, και όχι από ανάγκη επιβίωσης όπως επέλεξε να το παρουσιάσει η lifo ("αναγκαίο προκειμένου να βγουν τα έξοδα του εστιατορίου").
@varethika το άρθρο της lifo νιώθω ότι το προωθεί το κόνσεπτ του seating, κάνει μασάζ στους αναγνώστες τους να αρχίσουν να το συνηθίζουν.
Προσωπικά σαν καταναλωτής το θεωρώ fair enough μόνο σε μερικές περιπτώσεις και είναι κατανοητό ότι ένα μαγαζί είναι επιχείρηση που επιθυμεί να μεγιστοποιήσει το κέρδος της. Αλλά αν ο χρόνος παραμονής είναι σφιχτός είμαι αρνητικός γιατί φοβάμαι ότι θα μειώσει την ομορφιά της φιλοξενίας, διασκέδασης και της χαλαρότητας που μας έκανε να αγαπήσουμε την ελληνική εστίαση. Πάνω στην ευφορία του τρίτου 200αράκι τσίπουρου και της δεύτερης γύρας παραγγελίας, θα προτιμούσα να μην είμαι τσιτωμένος και να κοιτάω το ρολόι μου, και ας το πληρώσω πιο ακριβά (δλδ ας κοστολογήσει το κατάστημα το ρίσκο του μια παρέα να κάτσει παραπάνω κατά μέσο όρο και το απορροφάει με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους αν δεν της βγαίνει ήδη επαρκής κερδοφορία).
Να τονίσω ότι όλα εξαρτώνται από την πόση ώρα σου δίνει ένα seating. Εκεί παίζεται το παιχνίδι. Αν είναι π.χ. 3 ώρες, τότε δεν το θεωρώ τσίτωμα, αλλά μια δικλείδα ασφαλείας του μαγαζιού. Αν όμως είναι 90 λεπτά, τότε έχω θέμα. Έχω την αίσθηση ότι κατά μέσο όρο εγώ πρέπει να κάθομαι 2 ώρες.
Επόμενο βήμα να αρχίσουν να κολλάνε τα τραπέζια ασφυκτικά όπως στην βόρεια Ευρώπη και να υπάρχει χρονοχρέωση με ηλεκτρονική κλεψύδρα ανά τραπέζι, κάτι σαν έξτρα κουβέρ. Ας μην είμαστε κακομαθημένοι που λέει η Τσιχλάκη στο άρθρο, πρέπει να δουλέψουν και τα bar 🤦
Χρησιμοποιούμε το tag #seating για όσο μαγαζιά έχουν προκαθορισμένη ώρα παραμονής, και αν τελικά καθιερωθεί στην ελληνική εστίαση θα πρέπει να κάνουμε ένα νέο πεδίο για να γράφουμε τον χρόνο παραμονής.
@Rat Pack, το Paradiso προστέθηκε, τα υπόλοιπα μαγαζιά τρώνε άκυρο.
Λυπάμαι για την αυστηρότητα στο θέμα αυτό, αλλά αν αρχίσουμε να βάζουμε καθαρόαιμα bar θα ξεχειλώσει πολύ το θέμα και θα χάσει τον χαρακτήρα του το σάιτ. Μπορεί να σκεφτεί κανείς ας κάνουμε μερικές εξαιρέσεις μόνο για όσα bar αξίζουν, αλλά μετά που τραβάς την γραμμή όταν θα αρχίσει ο κόσμος να προσθέτει bar της σειράς; Επίσης λάβε υπόψη ότι η συντήρηση τόσων καταστημάτων (τι έκλεισε, τι άνοιξε, τα email των ιδιοκτητών, κτλ) είναι πολύ χρονοβόρο άθλημα και τα φαγάδικα ήδη μας τρώνε υπερβολικό χρόνο.
Παρεμπιπτόντως έχουν γραφτεί οδηγίες για τις συμβάσεις που τηρούνται στον ταβερνοχώρο, στις οποίες δεν υπάρχει δημόσια πρόσβαση. Αντιγράφω όμως το κείμενο που αφορά το ποια μαγαζιά επιτρέπεται να προστίθενται για να πάρεις μια γεύση:
Δε βάζουμε μπαρ, καφέ, ψιλικά, ντελικατέσεν, παιδότοπους που δεν έχουν επαρκώς μεγάλο κατάλογο με φαγητό. Ο ορισμός του τι είναι επαρκώς μεγάλος είναι υποκειμενικός, αλλά συνήθως αν ένα κατάστημα έχει μόνο λίγα snacks (π.χ. τοστ, κλαμπ σάντουιτς) δεν το καταχωρούμε. Η γενική αρχή είναι: θα πήγαινε ποτέ ένας χρήστης/καταναλωτής στο κατάστημα αυτό με σκοπό να φάει; Αν όχι τότε δεν το προσθέτουμε. Σε ένα ακριτικό νησί (π.χ. Άη Στράτης) ή κάποιο απόμακρο χωριό, όπου οι επιλογές εστίασης είναι μετρημένες στα δάχτυλα, τότε πιθανόν και η καφετέρια με τα λιγοστά snacks να έχει νόημα να καταχωρηθεί.
Δε βάζουμε επιχειρήσεις που δεν έχουν κατάστημα λιανικής, π.χ. εργαστήριο ζαχαροπλαστικής που δεν δίνει τη δυνατότητα σε έναν καταναλωτή να αγοράσει απευθείας. Αυτό το συναντάμε ενίοτε με σπιτικά εργαστήρια cake & cupcakes & τούρτες χωρίς κατάστημα λιανικής που εξυπηρετούν μόνο τηλεφωνικές παραγγελίες για γάμους κτλ.
Τα κέντρα δεξιώσεων δεν τα προσθέτουμε, παρά μόνο όταν λειτουργούν παράλληλα και σαν κανονικά καταστήματα εστίασης όπου ο πελάτης μπορεί να πάει να φάει χωρίς να υπάρχει κάποια εκδήλωση.
Αποφεύγουμε να προσθέτουμε μέρη που δεν έχουν ΑΦΜ, όσο καλή υπερλαϊκή φάση και αν είναι. Εξαιρέσεις θα εξετάζονται ανά περίπτωση.
Δε βάζουμε μέρη στα οποία δεν δικαιούται να προσέλθει ο οποιοσδήποτε τυχαίος επισκέπτης (π.χ. λέσχη αξιωματικών, ιδιωτικές λέσχες).
@Rat Pack αν δεν έχουν φαγητό (κάτι παραπάνω από τοστ, στραγάλια και κατεψυγμένα pancakes) δε μπαίνουν στο site. Αν θέλεις πες μου ποια είναι να τσεκάρω αν αξίζει να προστεθούν.
στο κατάστημα Όρεξις
Μαγειρείο, Αγίου Μηνά 12, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
@Θου-Βου αν δεις τον κατάλογο με λεζάντα "Κατάλογος Φεβρουαρίου 2023: τμήμα 1/6" λένε ότι είναι από το 2007.
Μια εικασία: ίσως το διαφημιστικό του 2003 που ανέβασες να είναι από διαφορετική ιδιοκτησία, η νέα ιδιοκτησία να ανέλαβε το 2007, να κράτησε την ίδια επωνυμία, και προς τιμή τους να μην φούσκωσαν την παλαιότητα τους εκμεταλλευόμενοι το παλιό μαγαζί.
Μετά από σχεδόν 6 χρόνια κλείνει ο κύκλος στου Καζέπου! Ευχαριστούμε όσους ποτισαμε και ταισαμε όλα αυτά τα χρόνια! Ειμασταν υπέροχοι!! 🤣🤣🤣.
Το μαγαζάκι μας αλλάζει διεύθυνση.. (όχι σουβλάκι!) . Αλλά δεν πάει σε ξένα χέρια.. Γνωστές και έμπιστες φάτσες θα σας σερβίρουν και πάλι με νέα πνοή και νέες γεύσεις!
@Thanasis την απόλαυσα την κριτική σου, τρομερή η συσχέτιση Dream Theater με την Ηλιόπετρα!! Προφανώς θεωρώ ότι είναι μπαντάρα (το ήξερες ήδη αφού μου αρέσει γαστρονομικά η Ηλιόπετρα ;) ), αν και δεν είμαι μεταλλάς ούτε από τους φίλους σου που θα προσπαθούσαν να σε πείσουν να μυηθείς :) Έχει και λίγο τυχαιότητα το τι θα σου κάνει κλικ στη ζωή, δεν υπάρχει σωστό και λάθος! Οι φίλοι σου δίνανε το ερέθισμα, και ακόμη και αν δε σου ταίριαξαν οι Dream Theater ή η Ηλιόπετρα, το ότι τους άκουσες ή την δοκίμασες, είναι από μόνο του μια εμπειρία με κάποια αξία.
- Ενδιαφέρουσα η πληροφορία του πως βγάζει λεφτά το Guide Michelin. Τόσο καιρό νόμιζα αφελώς ότι η Michelin το έκανε σαν δικό της marketing έξοδο, μιας και η επιχείρηση από τα ελαστικά βγάζει τα κέρατα της (€2 billion καθαρά το 2022). Φαντάζομαι ότι σε πόλεις όπως το Λονδίνο δεν έχει λόγο να τους πληρώνει ο δήμος ή ο αντίστοιχος ΕΟΤ, άρα εκεί ξέρεις αν/πως βγάζουν λεφτά;
- Η Θεσσαλονίκη νομίζω ότι έχει 2-3 μαγαζιά για recommendation ή bib gourmand (ίσως και περισσότερα θα έλεγα αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα αστάθειας/consistency που έχουν πολλά μαγαζιά μας), για αστέρι θα συμφωνήσω μαζί σου. Όσο είμαι σε θέση να καταλάβω τα κριτήρια που χρησιμοποιεί η Michelin, για τα αστέρια νομίζω ότι θέλουν πολύ πιο upscale μαγαζιά σε σχέση με ότι έχουμε στην πόλη μας. Προφανώς δεν είναι αρκετά για να έβγαινε οδηγός μόνο για Θεσσαλονίκη, αλλά θα άξιζε να συμπεριληφθούν σε πανελλαδικό οδηγό (αν υπάρχει κάτι τέτοιο). Πριν λίγες βδομάδες που ήμουν στη Στοκχόλμη στο Triton που έχει bib gourmand, ήταν γευστικά χαλαρά συγκρίσιμο με ένα φαγητό στην Ηλιόπετρα ή σε κάποιο μαγαζί του Λουκάκη.
Φτιάχτηκε. Από σήμερα το πρωί και μέχρι να τελειώσει το μαζικό ανέβασμα των παλιών καρτών ο Θου-Βου, δεν θα εμφανίζονται στις Πρόσφατες Εικόνες για την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών.
@varethika @toy ναι δεν είστε οι μόνοι που το επισημαίνετε.
Επειδή από την μία τα δεδομένα που ανεβάζει ο Θου-Βου έχουν ενδιαφέρον, αλλά από την άλλη είναι όντως πολλά και για μεγάλο χρονικό διάστημα που επηρεάζει τις Πρόσφατες Εικόνες, θα σκεφτούμε μια πατέντα, και ελπίζω ότι αύριο το feed σας θα είναι άνευ καρτών.
@Γαργαντούας, υπάρχουν διαφορετικά σενάρια με διαφορετικά επίπεδα ανοχής ανά περίπτωση, αλλά η αρχή παραμένει ίδια.
Αν π.χ. είχα γράψει κριτική σε ένα μαγαζί, χωρίς να έχω αναφέρει καθόλου ότι συμμετέχω επιχειρηματικά στο μαγαζί, και ανακάλυπτες ότι τελικά είμαι μέτοχος στο μαγαζί, θα το θεωρούσες αυτό ΟΚ επειδή είμαι παλιό μέλος του ταβερνοχώρου; Η λογική μου λέει ότι δεν είναι ΟΚ, γιατί σου έχω αποκρύψει σκόπιμα μια σημαντική πληροφορία (ότι είμαι μέτοχος) που επηρεάζει προφανώς την ικανότητα και θέληση μου να είμαι αντικειμενικός. Άρα εν τέλει σε παραπλανώ και αυτό είναι ανήθικο. Και είναι χειρότερο ηθικά να σε παραπλανήσω εγώ που είμαι παλιός χρήστης του σάιτ και μάλλον έχω κερδίσει την εμπιστοσύνη σου, παρά να προσπαθήσει να σε παραπλανήσει ένας άσχετος με τον οποίο έτσι και αλλιώς είσαι καχύποπτος. Αν είχα γράψει disclaimer στην κριτική ότι είμαι μέτοχος, τότε είναι πιο light γιατί στην περίπτωσή αυτή δεν σε παραπλανώ, αλλά και πάλι δεν είμαι αντικειμενικός και το σχόλιό μου αποκτά προωθητικό χαρακτήρα, επομένως καλό είναι να μην γίνεται κατάχρηση για να μην κουράζονται οι αναγνώστες.
Ο λόγος που ανέφερα ότι είναι "γκρίζα" περίπτωση, είναι γιατί υπάρχουν πολλά σενάρια και διαβαθμίσεις στη σύγκρουση συμφερόντων που μπορεί να έχει ένας παλιός χρήστης (που θα αποφύγω να απαριθμήσω εδώ). Έχει διαφορά να είμαι ιδιοκτήτης και να στο έχω αποκρύψει, έχει διαφορά αν ένας φίλος μου έχει ανοίξει μαγαζί και στο αποκρύψω, και έχει διαφορά αν τύχει να γνωρίσω έναν ιδιοκτήτη τον συμπαθήσω και μαλακώσω την κριτική μου στην πορεία γιατί αισθάνομαι άβολα να είμαι 100% ειλικρινής. Στην 1η περίπτωση έχω οικονομικό όφελος, στις άλλες 2 το κίνητρο δεν είναι οικονομικό αλλά διαπροσωπικό. Είμαστε κοινωνικά όντα, γνωρίζουμε κόσμο, δημιουργούνται ανθρώπινες σχέσεις και θολώνει το τοπίο.
Ο σκοπός του ταβερνοχώρου είναι να βοηθήσει συνανθρώπους να διαλέξουν που να φάνε με όσο πιο τίμια και αντικειμενικά κριτήρια. Από την φύση του αυτό δεν είναι εφικτό με απόλυτο τρόπο, αλλά όσο λιγότερο παραπλανεί ο ένας τον άλλο, τόσο καλύτερα λειτουργεί.
Ανακάλυψες μέσω ενός γνωστού σου ο οποίος διατηρεί μεζεδοπωλείο, ότι ένας food blogger / influencer της Θεσσαλονίκης ζήτησε λεφτά για να προωθήσει το μαγαζί σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα και μεταξύ αυτών στον ταβερνοχώρο όπου διατηρεί αυτός ο influencer λογαριασμό.
Για το λόγο αυτό διαγράφτηκαν όλα τα τελευταία σχόλια του συγκεκριμένου χρήστη, που ήταν όντως 100% θετικά (άρα υψηλή πιθανότητα να μην είναι πραγματικά αντικειμενικές απόψεις). Δε σβήστηκε ο λογαριασμός του, γιατί είναι παλιός χρήστης και στο παρελθόν έχει γράψει κάμποσες ειλικρινείς κριτικές.
Δε συμφώνησα με το αρχικό σου ισχυρισμό γιατί εξίσωσες τον ρόλο ενός influencer με τους επαγγελματίες κριτικούς εστίασης. Είναι διαφορετικό μοντέλο επιχείρησης το ένα με το άλλο, με διαφορετική βαρύτητα. Οι influencers του instagram κτλ είναι ευρέως γνωστό ότι έχουν δοσοληψίες με διάφορα brands για να τα προωθήσουν, εξ ορισμού αυτό που κάνουν είναι social media marketing για οικονομικούς λόγους και αυτοπροβολή.
Όπως επίσης διαφώνησα εξαρχής με τον πληθυντικό που συνεχίζεις να χρησιμοποιείς, γιατί αφήνει υπονοούμενο ότι είναι εκτεταμένο πρόβλημα, ενώ είμαι βέβαιος ότι δεν είναι. Μια περίπτωση ανακάλυψες, και άντε σου λέω να έχουν υπάρξει ιστορικά στα 16 χρόνια λειτουργίας του ταβερνοχώρου το μέγιστο 3 τέτοια άτομα που να ζήτησαν λεφτά από μαγαζί για να γράψουν ψεύτικο σχόλιο.
Το πραγματικά εκτεταμένο πρόβλημα είναι οι ίδιες οι ιδιοκτησίες και τα φιλικά τους πρόσωπα. Συμβαίνει πολύ πιο συχνά απ' ότι αντιλαμβάνεται ο μέσος χρήστης του σάιτ. Έχω σαν πολιτική να μην τους εκθέτω όταν το κάνουν αυτό, απλώς να σβήνω τα σχόλια, γιατί κατανοώ την ανάγκη/αγωνία του νέου ιδιοκτήτη που θέλει να προωθήσει το μαγαζί του μη αντιλαμβανόμενος τον σωστό τρόπο, απλώς τώρα το KORU το παραέκανε και υπάρχουν όρια στην ανοχή.
Είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε τους διάφορους ρόλους και τα διαφορετικά κίνητρα που έχουν οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τον ταβερνοχώρο και να μην τους βάλουμε στο ίδιο καλάθι.
@Rosstrobon/dokimastis στο 90% των περιπτώσεων είναι αρκετά εύκολο να εντοπίσεις ένα ψεύτικο σχόλιο. Δεν έχει νόημα να αναλύσουμε τους τρόπους, γιατί έτσι τους βοηθάμε να πονηρευτούν. Επίσης είναι πολύ εύκολο να το διαχειριστούμε, απλώς σβήνουμε τα σχόλια ή διαγράφουμε τον λογαριασμό. Οι πιο δύσκολες και γκρίζες περιπτώσεις είναι όταν παλιός αξιόπιστος χρήστης γράψει μη αντικειμενική κριτική σε μαγαζί που άνοιξε φίλος/συγγενής ή και ο ίδιος, χωρίς να γράψει disclaimer ότι υπάρχει conflict of interest, αλλά είναι εκ των πραγμάτων σπανιότερο φαινόμενο.
στο κατάστημα KORU
Εστιατόριο, Ολύμπου 15, Θεσσαλονίκη, Ν. Θεσσαλονίκης
@Food Thessaloniki
Είναι δεύτερη φορά που γράφεις σχόλιο στο ίδιο σου το μαγαζί που εργάζεσαι ως υποδοχή/υπεύθυνος αλλά προσποιείσαι τον πελάτη. Την πρώτη φορά το σχόλιο σβήστηκε, για να προστατευτεί το μαγαζί από τον ίδιο σας τον εαυτό. Αλλά δυστυχώς επιμένετε να εκτεθείτε.
Αντί να λειτουργεί θετικά, λειτουργεί μόνο αρνητικά ένα τέτοιο σχόλιο, γιατί υποτιμά την νοημοσύνη των αναγνωστών τους οποίους προσπαθεί να παραπλανήσει. Εν τω μεταξύ το μαγαζί σας δεν έχει ανάγκη από ψεύτικα σχόλια, έχει ήδη αληθινά θετικά σχόλια, είναι τελείως χαζομάρα αυτό που κάνετε.
Για το επόμενο διάστημα ότι σχόλιο θα γράφεται στο KORU από νέους χρήστες θα διαγράφεται.
Υπάρχει νομικά η έννοια της παραπλανητικής διαφήμισης, αλλά στην προκειμένη το "από το 1960" δε νομίζω να θεωρούνταν παραπλανητικό. Νομίζω ότι ο νόμος έχει εφαρμογή αν καλή ώρα ένα smartphone υπονοεί εντέχνως ότι είναι 8πύρηνο για να μπερδέψει τον καταναλωτή αλλά τελικά είναι 4πύρηνο, όχι αν λέει ότι "είναι το καλύτερο που υπάρχει στην αγορά".
Σχετικά με την ερώτηση σου Θ-Β, νομίζω ότι το βάζουν για να δείξουν ότι υπάρχει προηγούμενη εμπειρία, δημιουργεί ίσως αίσθημα ασφάλειας σε κάποιους πελάτες. Το πρόβλημα είναι ότι στο 60% (διαισθητικά το λέω το νούμερο, δεν έχω κάνει ανάλυση!) των περιπτώσεων λένε ότι τους κατέβει, τύπου η θεία του ιδιοκτήτη είχε καφενείο στο χωριό το 1960, και σου κοτσάρει μετά ο άπειρος ότι έχει παράδοση "από το 1960" γιατί αγαπούσε τη θεία του. (ανανέωση: βλέπω ότι γράψαμε το ίδιο με τον thess80 ταυτόχρονα :) )
Πάντως σε μερικές περιπτώσεις όντως υπάρχει κληρονομιά/εμπειρία από το παρελθόν, και η πληροφορία του "από το 1960" μπορεί να βοηθήσει να ξετυλίξουμε το νήμα από που κρατάει η σκούφια του νέου μαγαζιού.
Στις πληροφορίες των καταστημάτων, βάζουμε στο πεδίο "Άνοιξε" το πότε πραγματικά άνοιξε, ενώ το μαρκετίστικο μπαίνει σαν σχόλιο στις πληροφορίες με την φράση "Αναφέρει ότι υπάρχει από το 1960".
@Smirnoff μέχρι στιγμής η σύμβαση ήταν οι κάρτες να μπαίνουν στις κανονικές εικόνες, επομένως θα είναι μπελάς τώρα να το αλλάξουμε. Γενικά κάρτες ανεβαίνουν σπανιότατα, τώρα τυχαίνει ο Θου-Βου να τις ανεβάζει μαζικά. Μερικές έχουν ιστορικό ενδιαφέρον και επομένως έχει αξία για όσους/ες γουστάρουν παλιά μαγαζιά. Για τους υπόλοιπους που θα προτιμούσαν να μην γεμίζει το feed των Πρόσφατων Εικόνων, θα έλεγα λίγη υπομονή, γιατί είναι ένα γεγονός που συμβαίνει σπάνια!
@Θου-Βου, έχεις μια εκτίμηση πόσες ακόμη κάρτες μένουν στη συλλογή σου;
στο κατάστημα Παραδείσιο
Ταβέρνα, Αραβησσός, Ν. Πέλλας
@scissorhands, απ' ότι έχω ακούσει: κάποτε το έπαιρνε από Αραβησσό, μειώθηκαν όμως οι ποσότητες και πλέον το παίρνει κυρίως από τον Αλιάκμονα. Ελέγχεται η πληροφορία.
Έχει ενοποιηθεί το tag #bistrot με το #bistro, άρα καλύτερα χρησιμοποίησε το δεύτερο.
Μέχρι στιγμής αυτό το tag έχει χρησιμοποιηθεί σαν υποσύνολο της κατηγορίας Bar-Restaurant, για να χαρακτηρίσει με πολύ αόριστο και ασαφή τρόπο τα μαγαζιά που θυμίζουν αισθητικά γαλλικό μπιστρό (γκούγκλαρε για να νιώσεις) ή μερικές φορές όταν ένα μαγαζί αυτοχαρακτηρίζεται έτσι. Π.χ. το παλιό coq au zen και το shark είναι και τα δύο στην κατηγορία Bar-Restaurant, το πρώτο θα το έλεγες μπιστρό, ενώ το δεύτερο ούτε για πλάκα.
Δεν έχει γίνει συστηματική δουλειά, επομένως θα βρεις παραλείψεις και λάθη. Μπορείς να το βελτιώσεις :)
για απλή ταβέρνα δεν έχω κανένα σιγουράκι να προτείνω. Όλοι οι Βεροιώτες μιλάνε θετικά για το Φλαμουριές αλλά προσωπικά δεν έχω πεισθεί ακόμη να το δοκιμάσω. Ρίξε μια ματιά επίσης στα Πλάτανος, Κρυφή Αυλή.
@Θου-Βου πάντως αν θέλεις να σχολιάσεις εδώ πέρα περί του γαύρος ή γάβρος, feel free to do it. Ίσως ενδιαφέρει και άλλους αναγνώστες η κουβέντα ώστε να διαλέξουν στο μέλλον ποια γραφή τους ταιριάζει περισσότερο.
στο κατάστημα the corner story
Μπουγατσατζίδικο-Τοστάδικο-Κρεπερί, Στρατηγού Ιωάννη Μακρυγιάννη 33, Σταυρούπολη, Ν. Θεσσαλονίκης
Το Olympus Burger ανήκει στην ίδια ιδιοκτησία με το "corner story".
Είτε έκλεισε το corner story και στη θέση του άνοιξε το Olympus, είτε παραμένει στο corner story και το Olympus είναι επωνυμία του που χρησιμοποιεί στις πλατφόρμες ντελίβερι.
Αν μένει κανείς στην περιοχή ας μας επιβεβαιώσει τι επωνυμία υπάρχει αυτή τη στιγμή στο φυσικό κατάστημα.
στο κατάστημα Θεοδόση
Φούρνος-Ζαχαροπλαστείο, Γαλάτιστα, Ν. Χαλκιδικής
Η Πλατεία που έχει φαγητό βγάζει τραπέζι στην πλατεία. Το παρόν, ο Θεοδόσης είναι cafe-ζαχαροπλαστείο άρα δεν ξέρω τι να σου απαντήσω στα περί φαγώσιμων. Αλλά και ο Μητσέας που είναι στα todo μου έχει ευχάριστο τραπέζι και ας μην είναι στην πλατεία.
Παρεμπιπτόντως το παρακάνανε με τα τραπεζοκαθίσματα στην πλατεία. Πριν 1-2 χρόνια ήταν πολύ πιο όμορφα. Τώρα που άνοιξε ο Θεοδόσης, το μπούκωσαν.
Αν γνώριζα ρε συ Νίκο σε τι ακριβώς αναφέρεσαι, θα είχα διαγράψει τα σχόλια γιατί αντίκειται στους κανόνες σχολιασμού.
Αν με ρωτάς φιλοσοφικά κατά πόσο το έχω ακούσει, σου απαντώ ότι είναι σαν να με ρωτάς αν γνωρίζω ότι υπάρχουν ιδιοκτήτες που γράφουν κριτική στο μαγαζί τους! Προφανώς όλοι μας γνωρίζουμε ότι υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις, και όποτε τα εντοπίζουμε διαγράφονται. Αντίστοιχα είναι ευρέως γνωστό ότι έχει γεμίσει το internet με influencers/instagrammers και social media managers/experts/specialists, που πουλάνε υπηρεσίες για να γράψουν ψεύτικα σχόλια ή να προμοτάρουν ένα μαγαζί.
Όμως δεν πρόκειται για "επαγγελματίες κριτικούς" όπως λες. Αυτοί στην Ελλάδα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα, γράφουν σε συγκεκριμένα μέσα με τα οποία συνεργάζονται, και δεν προμοτάρουν τα μαγαζιά σε τρίτα sites, γιατί το επιχειρηματικό μοντέλο τους είναι διαφορετικό.
Επίσης ο πληθυντικός που χρησιμοποίησες αφήνει την αίσθηση ότι πρόκειται για κάτι εκτεταμένο στον ταβερνοχώρο, πράγμα που δεν το πιστεύω. Το να υπάρχουν 1-2 χρήστες χωρίς μεγάλη επιρροή, οι οποίοι έχουν οικονομικές δοσοληψίες με καταστήματα, ναι είναι πολύ πιθανό σενάριο. Αλλά είμαι 100% βέβαιος ότι δεν αφορά τα βαριά γνωστά ονόματα του ταβερνοχώρου οι οποίοι/ες έχουν αποδείξει σε βάθος χρόνων την αξιοπιστία τους.
Για να μην μιλάμε αόριστα, πες μου ακριβώς τι ξέρεις (εδώ ή σε email, ότι προτιμάς), για να δω πως πρέπει να ενεργήσω. Ευχαριστώ!
στο κατάστημα [Χωρίς Όνομα]
Μεζεδοπωλείο, Θέση "Λευκάρια", Λέσβος, Ν. Λέσβου
Κάποτε λειτουργούσε ως "Σύλλογος Αιγαιοπελαγίτικης Γαστρονομίας" και είχαν γράψει γι'αυτούς και το greekgastronomyguide.gr. Τώρα το 2023 φαίνεται να έχει παρέλθει η χρυσή εποχή του, δεν είναι μαγαζί εστίασης αλλά μια ιδιωτική καλύβα μπροστά στη θάλασσα ανοιχτή σε τυχαίους επισκέπτες, δε χρειάζεται κονέ για να πας, αρκεί να ξέρεις την τοποθεσία του που δεν είναι προφανής. Σερβίρει πατέρας & γιος ότι τύχει να έχουν διαθέσιμο, από φράγκα αφήνεις ότι νιώθεις, δεν υπάρχει λογαριασμός και δεν σου ζητάνε συγκεκριμένο ποσό, πράγμα που πέρα από τίμιο νομίζω ότι μετατρέπει την φιλοξενία τους σε νόμιμη (γι' αυτό δεν έχει αφαιρεθεί η καταχώρηση).
Χύμα ελευθεριακή φάση, υπερλαϊκός παράδεισος, όμως πολύ μέτριο φαγητό και υγιεινή, σε βαθμό που δε μπόρεσα να φάω.
Ήμουν όλο τον Ιούλιο στη Λέσβο. Είχα όρεξη και έκατσα να γράψω κάποιες γενικές σκέψεις/σχόλια για την εστίαση του νησιού (~7 λεπτά διάβασμα). Εύχομαι να έχει κάποια αξία για όσους επισκεφθούν μελλοντικά το νησί. Επίσης βοηθάει στην κατανόηση των επιμέρους σχολίων ανά κατάστημα που θα ακολουθήσουν.
ΥΓ. αν έχει κάποιος/α όρεξη να γράψει κάτι αντίστοιχο για άλλο τόπο ας τα πούμε μέσω email, για να το ανεβάσω.
Ανάλογα την υλοποίηση του, μπορεί να είναι απλό μπορεί να είναι αρκετά σύνθετο.
Κάτι σχετικά απλό, θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα edit μόνο για τα 5 πρώτα λεπτά, ώστε να διορθώνεις μόνο ορθογραφικά λάθη. Αυτό θα μείωνε την πολυπλοκότητα που προκαλούν τα εξής 2 σενάρια:
α) κάποιος έχει γράψει ένα σχόλιο, μετά του απαντάει ένας άλλος χρήστης, και ο πρώτος πάει και αλλάζει το αρχικό του σχόλιο δημιουργώντας θέμα στη συνοχή (πάλι θα μπορεί να συμβεί, αλλά στατιστικά κάποιος να απαντήσει στο πρώτο 5λεπτο είναι σπάνιο)
β) κάποιος να χρησιμοποιεί το edit για να ανανεώσει το σχόλιό του μετά από καιρό, το οποίο θα ήταν θεμιτό, αλλά μετά δημιουργεί μεγάλες πολυπλοκότητες, π.χ. το ότι θα πρέπει να κρατάμε στη βάση κάποιο ιστορικό των αλλαγών, θα πρέπει να ανεβαίνει πρώτο στη σειρά το ανανεωμένο σχόλιο, αλλά αυτό θα μπορούσε κάποιος να το καταχραστεί για να είναι πάντα πρώτο το σχόλιό του, κτλ κτλ
Θα σου άρεσε κάτι τέτοιο, δλδ μόνο για τα 5 πρώτα λεπτά;
Ναι το edit είναι από τα βασικά, αλλά ούτε αυτό πρόκειται να γίνει άμεσα.
Γενικά όσοι είστε εδώ παλιοί θα γνωρίζετε ότι ο ταβερνοχώρος προχωράει σε επίπεδο περιεχομένου, αλλά σε επίπεδο λειτουργικότητας είμαστε OG oldschool και έχει πολλά χρόνια να προστεθεί κάποιο feature.
@Γαργαντούας για να βάλεις το σύνδεσμο σε κάποιο άλλο κατάστημα πρέπει να γράψεις [tx=t ΑΡΙΘΜΟΣ]ΚΕΙΜΕΝΟ[/tx] όπου στον ΑΡΙΘΜΟΣ βάζεις το id του μαγαζιού που βλέπεις πάνω στο url (και αφαιρείς το κενό μεταξύ του "t" και του "ΑΡΙΘΜΟΣ"), και στο ΚΕΙΜΕΝΟ γράφεις ότι θέλεις. Αν θέλεις να βάλεις σύνδεσμο που κατευθύνει σε τρίτη ιστοσελίδα τότε αντίστοιχα γράφεις [url= HYPERLINK]ΚΕΙΜΕΝΟ[/url] (χωρίς το κενό μπροστά από το HYPERLINK). Στην πράξη επειδή είναι πολύπλοκο τα links τα προσθέτω εγώ εκ των υστέρων. Σε ένα σάιτ πιο σοβαρό, θα υπήρχε ειδικό κουμπί στην φόρμα συγγραφής σχολίου που θα σε διευκόλυνε να βάλεις τον σύνδεσμο.
@Thanasis λόγω του ότι δεν υπάρχει edit, κάθομαι και κάνω ότι διορθώσεις πετύχω, και προφανώς δέχομαι requests για αλλαγές (είτε στείλεις email, είτε γράψεις νέο σχόλιο με τη διόρθωση, και επομένως κάνω με την πρώτη ευκαιρία merge τα σχόλια). Λυπάμαι που δεν είναι πιο εύχρηστο το σάιτ, υποφέρουμε όλοι μαζί :)
Προφανώς όποιος θέλει να γράψει τα προσωπικά του αγαπημένα μαγαζιά του έτους, όπως είχε κάνει ο Thanasis, είναι ευπρόσδεκτο στα πλαίσια που έτσι και αλλιώς μοιραζόμαστε προτάσεις εστίασης μεταξύ μας. Για να γίνει κάτι πιο οργανωμένο, θέλει σοβαρή δουλειά, διάλογο για τις κατηγορίες βράβευσης που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες, αποσαφήνιση κριτηρίων, ορισμός γεωγραφικής περιοχής, διασφάλιση αντικειμενικότητας με διάφορους τρόπους κτλ κτλ. Χαβαλέ θα είχε, αλλά για όταν θα βγω στη σύνταξη!
Αν ισχύει το δεύτερο σενάριο τότε διαφωνώ με το σκεπτικό σου, για τους εξής λόγους:
α) Το γεγονός ότι πολλοί από εμάς βιώνουμε στην καθημερινότητα μικρές ή μεγάλες αδικίες από την μη ορθολογική/αξιοκρατική/δίκαιη λειτουργία του κράτους, δεν με οδηγεί ως καταναλωτής στο να νιώσω συμπόνοια για ένα μαγαζί αν αυτό με κοροϊδεύει σκόπιμα.
β) Αντιπροτείνεις την επίπληξη αντί του προστίμου, αλλά ειδικά στην Ελλάδα όπου οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν λειτουργούν βέλτιστα όπως αναφέρεις στο σχόλιό σου, και όπου ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας αδιαφορεί επιδεικτικά για τις επιπλήξεις όσες φορές και αυτές να τους επιδοθούν, δεν βλέπω πως αυτή η πρόταση θα μειώσει τις παραβάσεις. Αντίθετα, νομίζω ότι όσο πιο ελαστικός είναι ο μηχανισμός, τόσο πιο πολύ το καταχρώνται αυτοί που έχουν αποφασίσει να παρανομούν συστηματικά εις βάρος των υπολοίπων, και δυστυχώς δεν είναι λίγοι και έτσι εξωθούν τους τίμιους στα άκρα. Έχουμε πολλά παραδείγματα στην εστίαση όπου η απλή επίπληξη δεν λειτούργησε και τόσο καλά, βλέπε το κάπνισμα όπου μόνο με τον φόβο των προστίμων κάτι έγινε επιτέλους (αν και μετά τον COVID γίνονται βήματα προς τα πίσω), τη φοροδιαφυγή, την αδήλωτη εργασία, κτλ.
Εντός πόλης:
Στα περίχωρα ρίξε μια ματιά στα:
Έχει παρατηρηθεί ότι κάποια καφενεία της Θεσσαλονίκης ονομάζουν "
Έχουμε φωτό από αυτούς τους "
Γνωρίζει κανείς/καμία τι ψάρι είναι; Δεν μου φαίνεται ούτε για γοβιό, ούτε για σαλούβαρδο, ούτε για νταούκι, αλλά είναι κοντά γευστικά.
Απέφυγε μη κόσμιους χαρακτηρισμούς (π.
Στην προκειμένη υποθέτω δεν είχε σκοπό ο Θου-Βου να προσβάλει κανέναν, επομένως ας το κλείσουμε εδώ και ας λειτουργήσει ο σύντομος διάλογος ως υπενθύμιση να χρησιμοποιούνται κόσμιες εκφράσεις ειδικά όταν πρόκειται για προσωπικούς χαρακτηρισμούς προς ιδιοκτησίες/εργαζομένους. Μπορούμε να εκφράσουμε την έντονη διαφωνία μας με την τιμολογιακή πολιτική ενός μαγαζιού, αλλά είναι προτιμότερο να το κάνουμε με στυλ και τακτ!
Καλή χρονιά σε όλες και όλους :)
ΥΓ. fun fact, Θου-Βου, nicksugar3, Alexandros και οι 3 είστε χρήστες από το 2009!
Γουέμπλεϊ
Πουλόπουλος
Τα δύο αδέλφια
Στην προκειμένη κατηγορείς τον ιδιοκτήτη της Ωραίας Ελλάς που είχε μαγαζί επί 20 χρόνια, ότι δεν αγαπάει την εστίαση γιατί αποφάσισε να αλλάξει επάγγελμα!! Και μάλιστα τον κατηγορείς ότι άλλαξε επάγγελμα γιατί "
Το να εκφράσεις την στεναχώρια σου για ένα μαγαζί που έκλεισε είναι απολύτως αποδεκτό. Ναι, η Ωραία Ελλάς ήταν μαγαζάρα και πλήγμα που έκλεισε. Αλλά το να κατηγορείς έναν άνθρωπο σε προσωπικό επίπεδο δεν είναι ΟΚ. Δηλαδή το πρόβλημα στο σχόλιο είναι η τελευταία πρόταση, αν την είχες παραλείψει δεν θα υπήρχε θέμα.
Πέρα από αυτό, δεν βγάζει και λογική. Τι έπρεπε να κάνει δηλαδή κατά τη γνώμη σου για να μην τον θεωρήσεις φιλοχρήματο προδότη της εστίασης;! Να συνταξιοδοτηθεί από το μαγαζί παρά τη θέλησή του; Απαγορεύεται ηθικά ένας ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης να αλλάξει επάγγελμα;!
Λυπάμαι που γίνομαι κουραστικός με την απάντηση μου, αλλά το κάνω για να είναι κατανοητοί οι κανόνες σχολιασμού σε όλους. Ώστε επόμενη φορά που θα σβηστεί ένα παρόμοιο σχόλιο χωρίς εξηγήσεις, να είναι αντιληπτό το γιατί.
Το Casa Cipriani από τον τρόπο που το περιγράφεις μπορεί να μπει στον ταβερνοχώρο. Δεν είναι members-only λέσχη. Βλέπω στο site τους έχουν διάφορα εστιατόρια, δε ξέρω σε ποιο αναφέρεσαι για να το βάλω εγώ, επομένως μπορείς να το προσθέσεις.
@Ουαλός, το "
@varethika, ναι, έχει λογική αυτό που λες. Πάντως βάσει της περιγραφής σου, το seating προκύπτει από επιθυμία μεγιστοποίησης κερδών γιατί πλέον μερικά μαγαζιά είναι τόσο γεμάτα που τους παίρνει, και όχι από ανάγκη επιβίωσης όπως επέλεξε να το παρουσιάσει η lifo ("
Προσωπικά σαν καταναλωτής το θεωρώ fair enough μόνο σε μερικές περιπτώσεις και είναι κατανοητό ότι ένα μαγαζί είναι επιχείρηση που επιθυμεί να μεγιστοποιήσει το κέρδος της. Αλλά αν ο χρόνος παραμονής είναι σφιχτός είμαι αρνητικός γιατί φοβάμαι ότι θα μειώσει την ομορφιά της φιλοξενίας, διασκέδασης και της χαλαρότητας που μας έκανε να αγαπήσουμε την ελληνική εστίαση. Πάνω στην ευφορία του τρίτου 200αράκι τσίπουρου και της δεύτερης γύρας παραγγελίας, θα προτιμούσα να μην είμαι τσιτωμένος και να κοιτάω το ρολόι μου, και ας το πληρώσω πιο ακριβά (δλδ ας κοστολογήσει το κατάστημα το ρίσκο του μια παρέα να κάτσει παραπάνω κατά μέσο όρο και το απορροφάει με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους αν δεν της βγαίνει ήδη επαρκής κερδοφορία).
Να τονίσω ότι όλα εξαρτώνται από την πόση ώρα σου δίνει ένα seating. Εκεί παίζεται το παιχνίδι. Αν είναι π.
Επόμενο βήμα να αρχίσουν να κολλάνε τα τραπέζια ασφυκτικά όπως στην βόρεια Ευρώπη και να υπάρχει χρονοχρέωση με ηλεκτρονική κλεψύδρα ανά τραπέζι, κάτι σαν έξτρα κουβέρ. Ας μην είμαστε κακομαθημένοι που λέει η Τσιχλάκη στο άρθρο, πρέπει να δουλέψουν και τα bar 🤦
Χρησιμοποιούμε το tag #seating για όσο μαγαζιά έχουν προκαθορισμένη ώρα παραμονής, και αν τελικά καθιερωθεί στην ελληνική εστίαση θα πρέπει να κάνουμε ένα νέο πεδίο για να γράφουμε τον χρόνο παραμονής.
Λυπάμαι για την αυστηρότητα στο θέμα αυτό, αλλά αν αρχίσουμε να βάζουμε καθαρόαιμα bar θα ξεχειλώσει πολύ το θέμα και θα χάσει τον χαρακτήρα του το σάιτ. Μπορεί να σκεφτεί κανείς ας κάνουμε μερικές εξαιρέσεις μόνο για όσα bar αξίζουν, αλλά μετά που τραβάς την γραμμή όταν θα αρχίσει ο κόσμος να προσθέτει bar της σειράς; Επίσης λάβε υπόψη ότι η συντήρηση τόσων καταστημάτων (τι έκλεισε, τι άνοιξε, τα email των ιδιοκτητών, κτλ) είναι πολύ χρονοβόρο άθλημα και τα φαγάδικα ήδη μας τρώνε υπερβολικό χρόνο.
Παρεμπιπτόντως έχουν γραφτεί οδηγίες για τις συμβάσεις που τηρούνται στον ταβερνοχώρο, στις οποίες δεν υπάρχει δημόσια πρόσβαση. Αντιγράφω όμως το κείμενο που αφορά το ποια μαγαζιά επιτρέπεται να προστίθενται για να πάρεις μια γεύση:
Μια εικασία: ίσως το διαφημιστικό του 2003 που ανέβασες να είναι από διαφορετική ιδιοκτησία, η νέα ιδιοκτησία να ανέλαβε το 2007, να κράτησε την ίδια επωνυμία, και προς τιμή τους να μην φούσκωσαν την παλαιότητα τους εκμεταλλευόμενοι το παλιό μαγαζί.
Μετά από σχεδόν 6 χρόνια κλείνει ο κύκλος στου Καζέπου! Ευχαριστούμε όσους ποτισαμε και ταισαμε όλα αυτά τα χρόνια! Ειμασταν υπέροχοι!! 🤣🤣🤣.
Το μαγαζάκι μας αλλάζει διεύθυνση.. (όχι σουβλάκι!) . Αλλά δεν πάει σε ξένα χέρια.. Γνωστές και έμπιστες φάτσες θα σας σερβίρουν και πάλι με νέα πνοή και νέες γεύσεις!
- Ενδιαφέρουσα η πληροφορία του πως βγάζει λεφτά το Guide Michelin. Τόσο καιρό νόμιζα αφελώς ότι η Michelin το έκανε σαν δικό της marketing έξοδο, μιας και η επιχείρηση από τα ελαστικά βγάζει τα κέρατα της (€2 billion καθαρά το 2022). Φαντάζομαι ότι σε πόλεις όπως το Λονδίνο δεν έχει λόγο να τους πληρώνει ο δήμος ή ο αντίστοιχος ΕΟΤ, άρα εκεί ξέρεις αν/πως βγάζουν λεφτά;
- Η Θεσσαλονίκη νομίζω ότι έχει 2-3 μαγαζιά για recommendation ή bib gourmand (ίσως και περισσότερα θα έλεγα αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα αστάθειας/consistency που έχουν πολλά μαγαζιά μας), για αστέρι θα συμφωνήσω μαζί σου. Όσο είμαι σε θέση να καταλάβω τα κριτήρια που χρησιμοποιεί η Michelin, για τα αστέρια νομίζω ότι θέλουν πολύ πιο upscale μαγαζιά σε σχέση με ότι έχουμε στην πόλη μας. Προφανώς δεν είναι αρκετά για να έβγαινε οδηγός μόνο για Θεσσαλονίκη, αλλά θα άξιζε να συμπεριληφθούν σε πανελλαδικό οδηγό (αν υπάρχει κάτι τέτοιο). Πριν λίγες βδομάδες που ήμουν στη Στοκχόλμη στο Triton που έχει bib gourmand, ήταν γευστικά χαλαρά συγκρίσιμο με ένα φαγητό στην Ηλιόπετρα ή σε κάποιο μαγαζί του Λουκάκη.
Διαφορές σε σχέση με Σεπτέμβριο 2022:
@varethika ton prologo
@toy
Φτιάχτηκε. Από σήμερα το πρωί και μέχρι να τελειώσει το μαζικό ανέβασμα των παλιών καρτών ο Θου-Βου, δεν θα εμφανίζονται στις Πρόσφατες Εικόνες για την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών.
Επειδή από την μία τα δεδομένα που ανεβάζει ο Θου-Βου έχουν ενδιαφέρον, αλλά από την άλλη είναι όντως πολλά και για μεγάλο χρονικό διάστημα που επηρεάζει τις Πρόσφατες Εικόνες, θα σκεφτούμε μια πατέντα, και ελπίζω ότι αύριο το feed σας θα είναι άνευ καρτών.
Αν π.
Ο λόγος που ανέφερα ότι είναι "
Ο σκοπός του ταβερνοχώρου είναι να βοηθήσει συνανθρώπους να διαλέξουν που να φάνε με όσο πιο τίμια και αντικειμενικά κριτήρια. Από την φύση του αυτό δεν είναι εφικτό με απόλυτο τρόπο, αλλά όσο λιγότερο παραπλανεί ο ένας τον άλλο, τόσο καλύτερα λειτουργεί.
Είναι δεύτερη φορά που γράφεις σχόλιο στο ίδιο σου το μαγαζί που εργάζεσαι ως υποδοχή/υπεύθυνος αλλά προσποιείσαι τον πελάτη. Την πρώτη φορά το σχόλιο σβήστηκε, για να προστατευτεί το μαγαζί από τον ίδιο σας τον εαυτό. Αλλά δυστυχώς επιμένετε να εκτεθείτε.
Αντί να λειτουργεί θετικά, λειτουργεί μόνο αρνητικά ένα τέτοιο σχόλιο, γιατί υποτιμά την νοημοσύνη των αναγνωστών τους οποίους προσπαθεί να παραπλανήσει. Εν τω μεταξύ το μαγαζί σας δεν έχει ανάγκη από ψεύτικα σχόλια, έχει ήδη αληθινά θετικά σχόλια, είναι τελείως χαζομάρα αυτό που κάνετε.
Για το επόμενο διάστημα ότι σχόλιο θα γράφεται στο KORU από νέους χρήστες θα διαγράφεται.
Σχετικά με την ερώτηση σου Θ-Β, νομίζω ότι το βάζουν για να δείξουν ότι υπάρχει προηγούμενη εμπειρία, δημιουργεί ίσως αίσθημα ασφάλειας σε κάποιους πελάτες. Το πρόβλημα είναι ότι στο 60% (διαισθητικά το λέω το νούμερο, δεν έχω κάνει ανάλυση!) των περιπτώσεων λένε ότι τους κατέβει, τύπου η θεία του ιδιοκτήτη είχε καφενείο στο χωριό το 1960, και σου κοτσάρει μετά ο άπειρος ότι έχει παράδοση "
Πάντως σε μερικές περιπτώσεις όντως υπάρχει κληρονομιά/εμπειρία από το παρελθόν, και η πληροφορία του "
Στις πληροφορίες των καταστημάτων, βάζουμε στο πεδίο "
@Θου-Βου, έχεις μια εκτίμηση πόσες ακόμη κάρτες μένουν στη συλλογή σου;
Μέχρι στιγμής αυτό το tag έχει χρησιμοποιηθεί σαν υποσύνολο της κατηγορίας Bar-Restaurant, για να χαρακτηρίσει με πολύ αόριστο και ασαφή τρόπο τα μαγαζιά που θυμίζουν αισθητικά γαλλικό μπιστρό (γκούγκλαρε για να νιώσεις) ή μερικές φορές όταν ένα μαγαζί αυτοχαρακτηρίζεται έτσι. Π.
Δεν έχει γίνει συστηματική δουλειά, επομένως θα βρεις παραλείψεις και λάθη. Μπορείς να το βελτιώσεις :)
Γνωρίζει κανείς τίποτα;
για απλή ταβέρνα δεν έχω κανένα σιγουράκι να προτείνω. Όλοι οι Βεροιώτες μιλάνε θετικά για το Φλαμουριές αλλά προσωπικά δεν έχω πεισθεί ακόμη να το δοκιμάσω. Ρίξε μια ματιά επίσης στα Πλάτανος, Κρυφή Αυλή.
Για πιο εστιατορικό φαγητό δες τα Βεργιώτικο (για κοπές), 12 γράδα, Χαλέπι (πιο εναλλακτικό).
Καφενειακή κατάσταση δες Στου Θοδωρή (με άνετο εξωτερικό τραπεζάκι), Πλάτανος, Όπως Τότε.
Για ψητοπωλείο δες Χρήστος (δες το "
Προφανώς μην παραλείψεις ρεβανί Χοχλιούρου.
ΥΓ. στα μαγαζιά που είναι κατάλληλα για επαγγελματικό φαγητό μπορούμε να βάζουμε το tag #business
Είτε έκλεισε το corner story και στη θέση του άνοιξε το Olympus, είτε παραμένει στο corner story και το Olympus είναι επωνυμία του που χρησιμοποιεί στις πλατφόρμες ντελίβερι.
Αν μένει κανείς στην περιοχή ας μας επιβεβαιώσει τι επωνυμία υπάρχει αυτή τη στιγμή στο φυσικό κατάστημα.
Δυστυχώς σου λέω με 100% βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει deep dish στη Βόρεια Ελλάδα.
Αφού πρέπει μόνο 1, μάλλον θα έριχνα κέρμα μεταξύ Κουφού και του πολύ παλιότερου Βάγγου.
Αλλά τα μαγαζιά που μου λείπουν είναι πολλά. Τώρα με μια πρόχειρη σκέψη μου έρχεται στο μυαλό Σάσσου, Φτερό, Αμμόχωστος, μικρή Αυλή κτλ κτλ.
Παρεμπιπτόντως το παρακάνανε με τα τραπεζοκαθίσματα στην πλατεία. Πριν 1-2 χρόνια ήταν πολύ πιο όμορφα. Τώρα που άνοιξε ο Θεοδόσης, το μπούκωσαν.
Χύμα ελευθεριακή φάση, υπερλαϊκός παράδεισος, όμως πολύ μέτριο φαγητό και υγιεινή, σε βαθμό που δε μπόρεσα να φάω.
https:
https:
ΥΓ. αν έχει κάποιος/α όρεξη να γράψει κάτι αντίστοιχο για άλλο τόπο ας τα πούμε μέσω email, για να το ανεβάσω.
@Μασαμπούκας, δεν έχω άποψη για Πάρο.
Κάτι σχετικά απλό, θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα edit μόνο για τα 5 πρώτα λεπτά, ώστε να διορθώνεις μόνο ορθογραφικά λάθη. Αυτό θα μείωνε την πολυπλοκότητα που προκαλούν τα εξής 2 σενάρια:
α) κάποιος έχει γράψει ένα σχόλιο, μετά του απαντάει ένας άλλος χρήστης, και ο πρώτος πάει και αλλάζει το αρχικό του σχόλιο δημιουργώντας θέμα στη συνοχή (πάλι θα μπορεί να συμβεί, αλλά στατιστικά κάποιος να απαντήσει στο πρώτο 5λεπτο είναι σπάνιο)
β) κάποιος να χρησιμοποιεί το edit για να ανανεώσει το σχόλιό του μετά από καιρό, το οποίο θα ήταν θεμιτό, αλλά μετά δημιουργεί μεγάλες πολυπλοκότητες, π.
Θα σου άρεσε κάτι τέτοιο, δλδ μόνο για τα 5 πρώτα λεπτά;
Γενικά όσοι είστε εδώ παλιοί θα γνωρίζετε ότι ο ταβερνοχώρος προχωράει σε επίπεδο περιεχομένου, αλλά σε επίπεδο λειτουργικότητας είμαστε OG oldschool και έχει πολλά χρόνια να προστεθεί κάποιο feature.
@Γαργαντούας για να βάλεις το σύνδεσμο σε κάποιο άλλο κατάστημα πρέπει να γράψεις [tx=t ΑΡΙΘΜΟΣ]
@Thanasis λόγω του ότι δεν υπάρχει edit, κάθομαι και κάνω ότι διορθώσεις πετύχω, και προφανώς δέχομαι requests για αλλαγές (είτε στείλεις email, είτε γράψεις νέο σχόλιο με τη διόρθωση, και επομένως κάνω με την πρώτη ευκαιρία merge τα σχόλια). Λυπάμαι που δεν είναι πιο εύχρηστο το σάιτ, υποφέρουμε όλοι μαζί :)
Τέλος να προσθέσω το νέο εστιατόριο της Καβάλας που λέγεται Atopo και μου τράβηξε την προσοχή γιατί παίζει να είναι σοβαρό.